کد مطلب: 276177
پايان جهنم آناهايم براي ايران/ دو برد و 11 امتياز حاصل تلاش ملي‌پوشان در ليگ ملت‌ها 2023
تاریخ انتشار : 1402/04/19 06:40:03
نمایش : 775
تيم ملي واليبال ايران در آخرين مسابقه خود در ليگ ملت‌ها 2023 مغلوب کوبا شد تا ملي‌پوشان کشورمان اين رقابت‌ها را با دو برد و 11 امتياز به پايان برسانند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ به نقل از روابط عمومي فدراسيون واليبال، هفته سوم و پاياني مرحله مقدماتي ليگ ملت‌ها 2023 که از 13 تيرماه در دو شهر آناهايم آمريکا و پاساي فيليپين آغاز شده بود، امروز (دوشنبه 19 تير) با برگزاري سه ديدار به پايان مي‌رسد.

تيم ملي واليبال ايران از ساعت صفر دقيقه بامداد در چهارمين بازي خود در هفته سوم ليگ ملت‌ها به مصاف کوبا رفت و سه بر دو مغلوب اين تيم شد.

سيد محمد موسوي، برديا سعادت، شهروز همايونفرمنش، اميرحسين اسفنديار، علي رمضاني، محمد ولي‌زاده و محمدرضا موذن ترکيب شروع کننده تيم ايران برابر کوبا در ست نخست اين مسابقه بودند.

تيم ايران اين مسابقه را در حالي آغاز کرد که در ديدار قبلي مقابل آرژانتين سه بازيکن خود را (حاجي‌پور، شريفي و کريمي) به دليل مصدوميت از دست داد.

علي حاجي پور قطر پاسور از ناحيه زانو دچار مصدوميت شد که با درخواست کادر فني و موافقت مسئولين برگزاري اين رقابت‌ها، احسان دانش دوست جايگزين وي شد.

مرتضي شريفي نيز امکان حضور در ترکيب تيم ايران مقابل کوبا را به دست نياورد و جواد کريمي نيز در ترکيب شروع کننده قرار نگرفت.

مردان واليبال ايران نتيجه ست نخست اين مسابقه را 25 بر 22 به کوبا واگذار کردند اما در ست دوم 28 بر 26 به پيروزي رسيدند تا از نظر ست شماري يک بر يک برابر شوند.

ست سوم اين مسابقه نيز 25 بر 23 به سود کوبا به پايان رسيد تا نماينده نورسکا دريافت يک امتيازش از اين ديدار قطعي شود، اما تيم ايران در ست چهارم 30 بر 28 به پيروزي رسيد تا اين مسابقه به ست حساس پنجم کشيده شود.

در نهايت تيم ملي واليبال ايران در ست پنجم اين مسابقه نيز 15 بر 10 نتيجه را به حريف واگذار کرد تا سه بر دو مغلوب اين تيم شده باشد و يک امتياز از کوبا بگيرد.

آندرا پوچر از ايتاليا و اندرسون کاکادور از برزيل به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت آخرين مسابقه ايران در ليگ ملت‌ها 2023 را برعهده داشتند.

واليبال مردان کوبا سابقه هفت دوره حضور در بازي‌هاي المپيک را در پرونده کاري خود دارد و در سال 1976 موفق به کسب مقام سومي و مدال برنز شده است.

تيم ملي واليبال اين کشور از سال 1956 که براي نخستين بار در رقابت‌هاي قهرماني جهان شرکت کردند، تاکنون در 14 دوره حضور داشتند و مقام دومي و مدال نقره سال‌هاي 1990 و 2010 بهترين عملکرد آن‌ها در اين رقابت‌ها است.

اين تيم همچنين سابقه حضور در هشت دوره جام جهاني واليبال را در پرونده خود دارد که قهرماني در سال 1989 بهترين خاطرات بازيکنان اين تيم از اين رقابت‌ها است.

بدين ترتيب تيم ملي واليبال ايران ليگ ملت‌هاي 2023 را با دو پيروزي شامل برد برابر چين در هفته نخست و آلمان در هفته دوم و در مجموع کسب 11 امتياز به پايان رساند. ملي‌پوشان کشورمان در ديدار با تيم‌هاي لهستان، هلند، بلغارستان، آرژانتين و کوبا سه بر دو مغلوب شدند تا از اين مسابقه‌ها پنج امتياز کسب کنند.

حضور تيم ملي واليبال ايران در هفته سوم ليگ ملت‌ها و صادر نشدن ويزاي آمريکا براي بازيکنان اصلي و سه نفر از کادر فني از جمله بهروز عطايي سرمربي، شرايط بسيار سختي براي مردان واليبال ايران فراهم کرد.

دکتر محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال ايران و عضو هيات رئيسه فدراسيون جهاني در نشست هيات رئيسه فدراسيون جهاني به کارشکني آمريکا و مشکل صدور ويزاي اين کشور براي تمامي بازيکنان و نفرات اصلي تيم در  هفته سوم ليگ ملت‌ها در آناهايم آمريکا اعتراض کرد.

پس از پيگيري‌ و مذاکرات معتدد، هيات رئيسه فدراسيون جهاني واليبال موضوع ويزاي تيم ايران را به صورت خاص بررسي و در يک تصميم بي‌سابقه مصوب کرد در صورتي که آمريکا به نفرات اصلي تيم ايران ويزا ندهد، امتيازات ايران و حريفانش در هفته سوم اين رقابت ها در رده بندي جهاني تاثيري نخواهد داشت و نتايج بازي ايران در هفته سوم ليگ ملت‌ها 2023 در جايگاه جهاني‌اش تاثير منفي نداشته باشد.

بر اين اساس فدراسيون واليبال ايران با هماهنگي سرمربي تيم ملي، اين امتياز فدراسيون جهاني را پذيرفت و مقرر شد که نتايج چهار مسابقه ايران با فرانسه، بلغارستان، آرژانتين و کوبا در رده‌بندي فدراسيون جهاني تاثيري نداشته باشد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg